QPC

Sälj mer med gamification!

Sälj mer med gamification!

115-6-salj-mer-med-gamification-1

Marknaden inom de allra flesta områden är idag hård och det gäller att hålla sig i framkant inom den bransch där man verkar. Då har man störst chans att lyckas med att stå ut inför kunderna och därmed få större inkomst eftersom fler köper ens tjänst eller produkt. Det finns ett flertal sätt att göra detta och många saker att tänka på för att det ska bli verklighet.

Svenska företag ligger ofta långt fram vad gäller att ta åt sig av nya influenser och sätt att arbeta. Ett av de hetaste nya orden är gamification. Sälj mer med gamification! Detta är en vanlig fras man numera läser i tidningar och annan information som hanterar hur företag ska kunna få en bättre inkomst och därmed växa. Du kan nu ta del av en föreläsning i gamification på svenska och se om detta kan vara något för just ditt företag.

Nyfiken på vad gamification kan göra för just er? Läs mer på www.bisevo.se hur ni kan förbättra säljprocessen på företaget och hur gamification kan vara rätt väg att gå för att uppnå detta. Fördelarna med gamification är många och väl värda att överväga då man försöker ta ett beslut kring om man ska använda sig av detta eller ej på sin egen arbetsplats.

Fördelar med gamification

  • Sälj mer med gamification! Detta borde vara den viktigaste punkten vad gäller varför man bör använda sig av det. För säljer du mer så är det också ett faktum att företaget går bättre och därmed kan utvecklas ytterligare. Detta är bra för alla som arbetar i verksamheten.
  • Det låter dina medarbetare utmana sig själva till att lära sig mer och utvecklas på sitt arbete. Detta är inte bara bra för affärerna utan även för att de ska känna att de ges möjligheter att verkligen lyckas med sitt arbete.
  • Det är roligt och binder din arbetsplats samman på ett helt nytt sätt. Gamification passar alla åldrar och förutsättningar och blir något alla kan tala om på ett positivt sätt. Du skapar med andra ord en bättre företagskultur och stämning bland de som befinner sig där fem dagar i veckan genom att använda gamification.

Sälj mer med gamification! Detta är helt enkelt inte bara något som är bra av den naturliga anledningen att företag måste sälja utan även för de anställda som personer. Det är med andra ord en investering i dina medarbetare att satsa på gamification då de blir gladare och mer nöjda med den plats de arbetar på.

Medias rapportering om gamification

115-6-salj-mer-med-gamification-2

I media skrivs det ofta om affärer och företag av olika slag. Detta är inte så konstigt med tanke på att samhället till stor del går runt tack vare de affärer som människor gör varje dag som skapar jobb och ger mat på bordet. I Sveriges Radio går att höra om hur kommuner satsar på progressiv gamification och detta är något man kan förvänta sig hända på allt fler ställen runt om i samhället. Att även kommuner hänger med vad gäller utvecklingen gynnar ju inte bara dem själva utan alla som bor i kommunen där det sker.

Computer Sweden skriver i den här artikeln om hur gamification gör företag till en livsstil och inte bara ett val och detta är en inspirerande artikel för alla som funderar på om gamification kan vara något för dem och deras företag eller inte. Företagskulturen blir viktigare och viktigare inom alla slags verksamheter. Det handlar om hur man vill leva och inte längre bara om en plats att gå till för att göra sina arbetsuppgifter. Man spenderar ju faktiskt mycket tid på sitt arbete så man vill helt enkelt inte slösa tid på att sitta på en plats där man inte trivs och får utvecklas.

Nya entreprenörer är övertygade om att gamification gör att du säljer mer. Läs mer om hur i den här artikeln från Veckans Affärer och våga satsa på något som uppenbarligen ger resultat. Det gäller att hänga med i utvecklingen, annars hamnar man lätt efter på en marknad som hela tiden utvecklas. Detta är en sanning oavsett vilket område man verkar inom.

Hur väljer man då en leverantör som kan lära en allt man behöver veta om gamification och hur man övar och praktiserar det? Detta är en svår fråga för den som aldrig gjort det förut men det finns ett par tips som kan vara hjälpsamma att ha med sig.

 

Tips när du ska välja företag för gamification

  • Börja med att be den som är ansvarig för ekonomin att skapa en budget för denna investering. För det är såklart en investering. Dock är det samtidigt viktigt att se till att det inte blir en skuldfälla och därför är en hållbar budget nödvändig. Har du ingen person som kan göra en budget åt dig måste du såklart göra den själv. Behöver du hjälp bör du kolla på nätet eller i böcker efter bra källor du kan använda dig av.
  • Fråga affärskontakter om de har bra tips på vart man kan vända sig. Se bara till att du frågar människor du litar på för att försäkra dig om att du får tips som faktiskt visar sig vara bra. Du vill ju inte få ett tips som inte är något du faktiskt vill använda dig av. Det är slöseri med tid och därmed också pengar. Dessa kan du istället använda till något annat. Du vill ju ha bra saker tillbaka från varje investering du gör.
  • Kolla upp alla leverantörer av gamification på nätet. Att ta reda på vad andra tyckt genom rekommendationer och omdömen från tidigare deltagare kan vara en bra ide’ för alla som vill undvika oseriösa aktörer. Se till att du läser på många sidor så att du kan vara säker på att du får en samlad bedömning från många människor. Du vill ha mycket på fötterna för att kunna göra din egen bedömning kring vad du ska göra.
  • Ring om du vill vara extra säker också Bolagsverket för att försäkra dig om att företaget är registrerat som det ska vara. Detta är en trygghet för dig som inte under några omständigheter vill göra några misstag.
  • Läs till sist igenom villkoren för din investering innan du bestämmer dig för att faktiskt satsa på gamification genom det företaget. Då vet du precis vad som gäller om du skulle behöva avboka eller om du är missnöjd med något. Se till att ni är flera som läser igenom villkoren så minskar du risken för att missa något viktigt. Två par ögon är i de allra flesta fall bättre på viktiga dokument än ett par.

Gamification tar dig in i framtiden

115-6-salj-mer-med-gamification-3

Som företagare eller aktiv inom affärsvärlden i allmänhet gäller det att hålla sig uppdaterad med vad som sker. Då kan du öka chansen för att hänga med och få tillgång till viktiga nya sätt att arbeta. Detta är något som alla tjänar på eftersom ni kan fungera på en optimal nivå och företaget kan ta sig uppåt och framåt på bästa sätt.

Du blir gladare om du kan må bra och detta gör du om du trivs även på jobbet och inte bara hemma. Sälj mer med gamification! Det handlar om att våga prova på nya saker för att utvecklas.